Poradnik

Raporty uświadomiły Ci, że Twoje pozycje są bardzo słabe? Chciałbyś się dowiedzieć, co mógłbyś zrobić aby Twoją stronę internetową odwiedzało więcej osób?

Twoja strona jest totalnie niewidoczna?

#1 Uzupełnij lub popraw metatagi

Metatagi są jednym z najważniejszych elementów na Twojej stronie internetowej z punktu widzenia wyszukiwarki. Najważniejsze metatagi to title oraz description. To właśnie za pomocą tych elementów przekazujesz podstawowe informacje na temat Twojej witryny. Metatagi są dodawane do sekcji <head>

<meta name="description" content="Opis strony" />
Metatag description zawiera krótki opis Twojej witryny.

<title>Tytuł strony</title>
Zawartość metatagu title jest wykorzystywana na liście wyników wyszukiwania jako tytuł stron i naturalnie pojawia się również w zakładce, w przeglądarce.

Każda podstrona Twojej witryny powinna mieć unikalne metatagi.

Czy na pewno masz poprawne adresy URL?

#2 Uporządkuj i uprość adresy URL

Adresy URL są bardzo ważne i powinny być proste i czytelne dla użytkowników. Jeżeli jest to możliwe, to używaj logicznie ułożonych słów kluczowych zamiast ciągu niezrozumiałych cyfr (numerów identyfikacyjnych). W przypadku kiedy użytkownik szuka w Google informacji o przepisach kulinarnych, to URL powinien być np. www.przyklad.pl/przepisy-kulinarne. Pamiętaj też, że lepsze są miślniki(-), niż podkreślniki (_).

Pamiętaj, że adresy URL, które wyszukiwarki mają pomijać możesz określić w pliku robots.txt

Czy Twoja strona jest responsywna?

#3 Mobilna wersja witryny

Jeszcze niedawno mobilna wersja strony to był dodatek. Teraz, kiedy ruch z urządzeń mobilnych jest ogromny a dostęp do takich urządzeń bardzo prosty, wersja mobilna strony internetowej to podstawa. Algorytmy wyszukiwarek również uwględniają, czy strona jest responsywna lub czy posiada oddzielną wersję mobilną. Aktualnie można zauważyć, że wyszukiwarki obniżają pozycje takich stron.

Jak dużo tekstu jest na Twojej witrynie?

#4 Dobra, unikalna treść

Twoja strona internetowa powinna zawierać tylko i wyłącznie unikalne i wartościowe treści. Unikaj kopiowania, ponieważ to obniża wartość Twojej strony. Dzięki unikalnej treści zyskasz wartościowych ruch na stronie a współczynnik odrzuceń się zmniejszy. Użytkownik trafiający na te same treści poczuje się sfrustrowany.

Duplicate Content - czyli powielona, skopiowana w całości lub w dużej części treść to problem wielu serwisów. W przypadku sklepów internetowych powielane są bardzo czesto opisy produktów. Strona, która ma powieloną treść nigdy nie trafi na najwyższe pozycje w wyszukiwarce.

Chcesz to zostawić profesjonalistom?

#5 Pozycjonowanie

Jeżeli nie czujesz się na siłach, nie masz czasu lub chcesz mieć pewność, że zmiany na Twojej stronie wpłyną pozytywnie na postrzeganie jej przez wyszukiwarki internetowe, możesz zlecić pozycjonowanie agencji SEO. Większość firm i stron internetowych zleca pozycjonowanie swojej strony. Dzięki temu uzyskuje lepsze pozycje i większą ilość wejść na stronę z wyników organicznych. To z kolei przekłada się na większą ilość Klientów czy realizację innego celu.

Pozycjonowanie stron internetowych